Alla inlägg den 12 maj 2006

Av glimten - 12 maj 2006 13:16

Oj, oj, oj! Vilken resa!Hade hur kul som helst. Det hela började med att vi hamnade på en buss som skulle ner till Stockholm, nice nice. Vi kommer till Uppsala, närmare bestämmt Ärentuna kyrka...där gick vi runt lite och bekantade oss med en medeltida kyrka. Kanske inte så förtvivlat roligt nej, sen blev det fika som bestod av festis och äckelmacka :p Sedan bar det vidare mot Stockholm, något ställe vid namn Rosersberg, där vi skulle kolla in budist centret. På vägen dit åker man dock förbi Arlanda, vilket ledde till hemska planer om utlandsresa. Anna och jag började spåna lite i att det kanske kunde vara kul. Kan ju säga att det hela berodde på att vi såg en massa flyplan. Välö framme på något ställe med läskig dörr och där huset såg ut som ett fängelse borttades vi lite om toaletterna. Sedan hade den budistiska människan tid med oss. Förklarade massa på sluddrig engelska, så man förstod inte mycket :s och detta gjorde att det inte var så kul.Nu rullade bussen vidare till Stockholms centrum. Vi planerade lite mer och så kom vi fram. Nu hade vi 2 timmar på oss att äta innan vi skulle befinna oss på medeltidsmuseet. Maten hittade vi på Åhlens, tacobufeen var jättegod. Fast man fick höjdskräck där vi satt högt upp och åt. Nu hade vi en och enhalv timme på oss att göra något. Vi flummade runt på Åhlens för att leta solglasögon, men fann inga. Vi hoppade runt på 2 eller 3 olika Din Sko i hopp om att hitta ballerina skorna vi sökte. Sedan blev det HM där jag tappade bort Anna och Emlie! Fråga inte hur det gick till, men dom hade bara gömt sig i en provhytt utan att säga till. Efter det flummade vi vidare mot gamla stan för att försöka hita medeltidsmuseet. Hann även springa in på lite små affärer på vägen och så köpte vi varsin sur lång rem!! Det hör liksom till att göra det när man är i Stockholm.Medeltidsmuseet var ganska tråkigt att gå på! Och det var svårt att hitta dit ansåg vi, jag menar NÅGON kunde väl ha talat om att det låg typ under marken...eller ja nästan då!Sedan blev det bussfärd hem. Med första stopp i Stora Wäsby för glass/dricka paus :p Redan då insåg jag att vi skulle bli försenade. Bussresan fortsatte och när vi kom till Uppsala började det åska..ganka trevligt att sitta i bussen då ;) Då bussresan fortsatte lekte vi lite med kameror och småpratade om ingenting bara för att få tiden att gå. Planerade bla vår sommar! Nice nice. När vi sedan började närma oss Gävle blev jag övertrött och det var då allt blev kul enligt Adam. Vi bröt ihop totalt och Anna fick Adam + Emil emot sig, det var då jag bytte plats och gjorde Emelie sällskap...seda övergav hon mig och 10 min senare var vi framme.Väldigt rolig resa måste jag säga, speciellt bussresan. Och gud vad man blev sugen på att åka utomlands då, när man såg alla planen som lyfte i det vackra soliga vårväder som det faktiskt var..om man bortser från Uppsala som hade dåligt då vi åkte hem.Tjo!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards